недеља, 1. мај 2016.

Hristos voskrese!

Na današnji dan, pravoslavni hrišćani se ovako pozdravljaju, jer je Vaskrs ili Uskrs, svejedno, veliki hrišćanski praznik.
Ovaj post neće biti prikaz prazničnih dekoracija kao i obično, jer želim da vam pokažem nešto drugo. Za početak, izložba insekata u kraljevačkom muzeju, gde su mladi biolozi iz naše škole išli sa nastavnicama biologije. Bilo je to lepo druženje, ne samo na izložbi, već i pre i posle toga.

Slike sam preuzela od dece koja su posetila izložbu, jer ja lično nisam bila. Naravno, ovo je samo deo izložbe.















Dok sam čekala da se vrate, radila sam. Na dnu raspadnute kace, rešila sam da naslikam nešto. Skiciranje olovkom mi nije išlo, kao i obično, pa sam prešla direktno na boje. Ne znam zašto ne umem da nacrtam olovkom baš ništa. Doduše, ni ovako nisam neki talenat, ali trebalo bi da je rad sa bojama, direktno na podlozi, ipak teži.


Međutim, ova kokoška je nastala u nekoliko poteza četkicom. Inače, volim da sedim na podu i crtam.

Krajnji izgled mi se dopao, baš deluje rustično.

Verovatno je to zbog stimulacije koja je do malopre bila na tanjiru i u čaši. Torta i malo domaćeg, kupinovog vina.

I kad smo već kod prirode i životinjskog carstva, kombinacija drveta, kamena, prirodnih materijala uopšte, pruža mnogo mogućnosti. Ovaj detalj je odmah prodat a i rađen je sa mnogo ljubavi.

Kao što vidite, simbolika Vaskrsa je u svemu što ste videli na ovim fotografijama; u ljubavi prema životu i živom svetu, koji se stalno obnavlja, ne prestaje da postoji.
Lično, nisam vernik na onaj način na koji crkva zahteva, jer mislim da se drži zastarelih pravila, a pravila nisu suština vere. Vera se nosi u sebi, u srcu u svemu što čoveka okružuje, a svet nikad nije bio manji nego danas, pa smo u mogućnosti da uživamo u različitostima svega, pa i verskih shvatanja i običaja.

Životinjama ne smeta da žive zajedno. Pauk je našao svoje mesto, ptice svoje i sve savršeno funkcioniše. Volela bih da je toga više među ljudima, iako verujem da je ipak na svetu više dobrih nego loših stvari, uvek me rastuže podele ma koje vrste.

Neka nam ovaj dan donese veselje i radost, ma gde bili, i neka tako i ostane. Neka vaskrsne dobro u ljudima i ulepša ovaj svet. Hvala vam na lepim željama dragi moji.

17 коментара:

  1. Neka je i tebi ovaj dar radostan i ispunjem srećom i blagoslovom..slažem se s tobom da je vjera nešto što se živi iznutra, kada se ima istinske vjere onda je svejedno je li čovjek pripadnik neke religije ili ne, a kada se nema prave vjere onda je ta religioznost isprazna. Tako da je ono što zapravo imamo u sebi, to neko unutarnje bogatstvo koje gradimo s godinama, nešto što se ne može dobiti ispunjavanjem nikakvih pravila, tradicionalnih i religioznih običaja (koliko god oni bili lijepi i zanimljivi sami po sebi)...

    duhovnost je nešto što se gradi iskustvom i često nedostaje baš onim osobama koje se nazivaju religioznim, a zapravo se religijom koriste kao nekim adutom i svojinom...no, da se držimo ljepših tema, na svijetu srećom postoji puno dobrih ljudi i puno divnih primjera ljubavi i poštenja, koji nam ne mogu promaknuti ako ih samo malo potražimo.

    Što se tiče slikanja bez skiciranja, ja kažem zašto ne...nekad su boje dovoljne i nema potrebe za skicom olovkom, dapače može samo smetati. Ja sam puno slika naslikala bez ikakvih skica i često mi baš te budu najdraže. Ta kokoška je baš divna, odlično si je naslikala na drvu...nešto su mi jako drage te slike na drvu, odišu nekom toplinom.

    Jako mi se sviđa i ta mala kuća od drveta, divno je napravljena, nije ni čudo što je odmah našla kupca.

    izložba insekta je jako zanimljiva! Često zanemarimo ta mala bića koja su bitan dio našega ekosustava i baš je dobro što djeca uče o njima.

    ОдговориИзбриши
  2. Dearest Nataša,
    Happy belated Easter to you!
    What a lovely exhibit and for children so important to see and learn and understand more about nature.
    Indeed, new life and the wonders of nature around us are an ongoing Easter.
    You are right that there is more good than bad in this world but the very negative aspect of social media is that we only hear and see the bad and evil. That is right into our face each single day. We should focus more on the positive and on the good!
    Sending you hugs and blessings.
    Mariette

    ОдговориИзбриши
  3. Nedostaješ ovde Nataša.
    Znam da pišeš ozbiljnije stvari, ali...nemoj zaboraviti prve čitaoce i prvu ljubav :)

    ОдговориИзбриши
  4. Draga Nataša, iskreno se nadam da ćeš pogledati ovu poruku. Iskoristiću ovu priliku da ti se zahvalim na poklonu. Negde sam znala da ćeš napisati knjigu, ma u kojoj formi. Divim ti se. Hrabro nema šta. Samo ti znaš koliko je bilo teško proći kroz sve to. Od srca ti čestitam, i želim ti još puno prilika da pišeš i da mi čitamo:).
    Kako je početak godine, od mene želje za dobro zdravlje, sreću i ljubav. Svako dobro tvojoj porodici i tebi.
    Da ne zaboravim iskrene čestitke Smiljani na dobro odrađenom poslu, svidela mi se naslovnica.

    Srdačni i topli pozdravi od Radmile Saravolac.

    ОдговориИзбриши
  5. Odličan post, jako mi se dopada tvoj blog :)

    ОдговориИзбриши
  6. Önemli giriş adreslerine buradan ulaşabilirsiniz.
    betturkey giriş
    betpark giriş
    75JABS

    ОдговориИзбриши