понедељак, 17. септембар 2012.

Jesen stiže, rana- prvi deo


 Šta je odrastanje?

Ako je to period dok živimo sa roditeljima, dok smo zaštićeni, ušuškani, onda se može reći da sam odrasla u mestu u Centralnoj Srbiji, okružena dobrim, poznatim ljudima, gde se svako smatrao NAŠIM čovekom. Tu sam završila osnovnu i srednju školu, imala svoje društvo koje mnogima može da služi za primer.

 Ako je u pitanju odrastanje, u pravom smislu reči, onda sam odrasla baš ovde. U gradu Cara Konstantina, na jugu Srbije.

Tu sam završila fakultet, živela nekoliko godina po završetku studija i
suočavala se sa svim što odrastanje nosi. U tom smislu, Niš mi je jako drago mesto, u koje se i često i rado vraćam.

Ove fotografije su napravljene na Trgu, u centru grada, a u pitanju je sajam vina. ilo je lepo, veselo, posećeno. Bilo je tu svega, iako je, moram priznati, prošle godine bilo mnogo bolje, jer je bilo više vinarija koje su predstavljale svoje marke vina. Kao štovidite, bilo je i hand made stvarčica koje se i (ne) uklapaju u temu, kao i domaćih specijaliteta, a i muzike. Dobre muzike i đuskanja.
A s drugu stranu, na most, prema tvrđavu, što bi Nišlije rekle, spomenik Caru koji je rođen ovde i koji je uveo hrišćanstvo kao zvaničnu veru. A u tvrđavu, FILMSKI SUSRETI, zahvaljujući kojima sam uspevala da zaradim za neki džeparac. Možete zamisliti koliko je to potreba moglo da pokrpi, u ono vreme previranja i inflacije. Nego, da se vratim na druge, lepše stvari.

Ovo su radovi gospodina koji se zove SLOBODAN MLADENOVIĆ-ĆABA. Meni su se dopali. U pitanju je ručni rad, duborez, a gospodin je penzionisan pilot, koji je počeo ovim da se bavi da bi ispunio vreme nečim lepim i konstruktivnim. Novac mu nije primarna stvar, a upravo to njegovo razmišljanje mi se i svidelo.




 Na ulazu, u tvrđavi, postoje i ovakve prodavnice, kao i mesta za zabavu, šetnju ili bilo šta drugo, gde oni, koji leto provode u gradu, mogu da se osećaju kao da su na odmoru.




MILENA-UNIQUE BATIC







 Ako Vas put nanese ovde u ovo vreme, pored filmova, možete uživati i u ovakvim radovima, a i kupiti ponešto, po veoma pristupačnim cenama.

Kreativci, među kojima je najviše studenata, učestvuju na ovoj prodajnoj izložbi. Radovi su im jako lepi, sve mi se svidelo, pa sam slikala i uzela adrese da bi neko od vas, koga već, to interesuje, mogao da pogleda i nešto više.
 Tu su, pored Milene, koja je jako slatka, još i: JUNGLE JEWERLY,
BARAKUDA NAKIT,TEODORINE RUKOTVORINE,RAINBOW JEWELLERY,TAMINA NAKIT, TAJNA ŽENSKE SREĆE. Sve ih možete naći na facebook stranici. Ako sam nekoga zaboravila, IZVINJAVAM SE.

Uživala sam gledajući ove mlade ljude kao i u razgovoru sa njima, a onda mi je nešto palo na pamet! I tako mislim, mislim i kažem sebi: "Da, tako ću da uradim."

I nisam oklevala. Već sutra sam ideju počela da sprovodim u delo...



33 коментара:

  1. Nice post, beautiful place!!!
    Glad you are well!!
    Have a good week! and my G+ for you...

    Besos, desde España, Marcela♥

    ОдговориИзбриши
  2. Jako lijep post i puno zanimljivih kreativaca koje si otkrila :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala, a za kreativce mi je posebno drago, zato što su mladi, vredni, žele da rade, a i shvatili su da masovna produkcija baš i nije nešto. Treba biti različit.

      Избриши
  3. Kako bogato izgleda.šteta što takvih programa nije više i što duže ne traju!Vjerujem da je bilo zaista ugodno večer.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Da, bilo je prijatno i zanimljivo, jer je bilo na otvorenom, a to daje poseban osećaj opuštenosti. Neformalno sve, počev od odeće do kompletne atmosfere.

      Избриши
  4. Sjajno draga! Post je divan! Pravo je uživanje videti kako je Srbija lepa i bogata zemlja... Ne samo u prirodnim bogatstvima, već još više u bogatstvu duha ljudi koji u njoj žive i koju u svemu umeju da vide nešto lepo. Veliki pozz za sve kreativce!!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala. Srbija jeste lepa i bogata zemlja, a to sam davno shvatila. Kad sam prvi put bila u inostranstvu, bila sam odusevljena svim i svačim, a kad sam se vratila, videla sam koliko su lepa mesta koja me okružuju, koja viđam svakodnevno a koja do tada, nisam primećivala.

      A što se duha tiče, zaista smo bogati. U tom pogledu, Balkan nema zamenu. Provereno!

      Избриши
  5. Jako lijepo si to iskombinirala, malo povijesti, malo kulture, zabave...Ja sam jučer bila u Ljubljani i prošetala starim dijelom koji isto tako ima puno preslatkih dućana s handmade proizvodima, šteta što nisam imala fotoaparat sobom...Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ne smem ni da zamislim kako ti je bilo bez aparata kad si videla sve to. i meni se to po nekad desi, ali retko.
      Drago mi je da ti se sviđa post. Mislim da su ovi događaji lepi, vredni pažnje, a i blog ne postoji samo zbog mojih radova, već svega onog što me okružuje i što se dešava.

      Избриши
  6. I ja sam s uživanjem pročitala tvoj post i drago mi je što si nas malo upoznala sa svojim odrastanjem.Sigurna sam da si vidjela puno toga zanimljivog.Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Jesam, videla sam i uživala. Ne odrastamo svi na isti način, spolja gledano, ali u suštini-DA.

      Drago mi je da ti se svideo post.

      Избриши
  7. Divan post,imam prijateljicu Nišlijku sa inozemnom adresom,tako da preko nje znam puno o tom gradu:)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Poslednjih godina je još lepši, moderniji. Živela sam tamo deset godina i veoma volim taj grad. Čak je i taj, malo čudni naglasak, postao deo mene. U početku je bilo teško, ali, kao što rekoh, odrastanje je proces.

      Pozdrav tebi i pozdravi prijateljicu Nišlijku.

      Избриши
  8. Wonderful and endearing cities, like Nis. They showing its beauty and traditions to the world through your blog.
    Congratulations for such a nice exposure, has enjoyed a lovely day on Sunday. Niskiss and Nishug.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Yes, Nis is one wonderful place, I like it so much. Traditions is very important for Serbian people.

      Избриши
  9. Amazing photos, and beautiful pieces! You have a great blog! I'd love if you checked out my blog, and if you like it, can we follow each other? I promise I’ll follow you back <3

    x♥x♥

    "Saúde & Beleza - Health & Beauty"




    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ok, Maria, I will see your blog for few minutes. If you like my blog, I am so happy.

      Избриши
    2. Аутор је уклонио коментар.

      Избриши
    3. Thank you soooo much sweetie!!! I’m following you back now :)
      Unfortunately you haven't “bloglovin”, but if you decide to add it on your blog, please let me know, and we can follow each other there as well, it's an easier way to keep in touch ;)
      Hope you have a fabulous week<3

      x♥x♥

      PS: I really love your jewelry, you're very talented :)

      "Saúde & Beleza - Health & Beauty"




      Избриши
    4. Thanks,I wish you happy and creative week, too. You have so cute and interesting blog.

      Избриши
  10. kako lijepe fotke nemoj se ljutit nestignem pročitati tekst moram žurit pozzzz

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ne ljutim se, važo je da si tu, a za razlog žurbe neću da pitam, nadam se da je nešto lepo u pitanju. Ako je to što mislim, onda stvarno požuri!

      Избриши
  11. Divan ti je post..emotivan, protkan kulturom, nostalgijom, prijateljstvom,lijepim uspomenama,kreativnim događanjima i raznovrsnim fotografijama:)

    ОдговориИзбриши
  12. Predivna prica kroz slike i reci.Zato ja pogledam,procitam nekoliko puta i onda se oglasim:)!Pozdrav

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala, drago mi je da si tu. Ovih dana imam malo vremena da pogledam i vaše radove, ali pratim, pratim...

      Избриши
  13. Sounds like a great place! I enjoyed your post and pictures.
    hugs from New York,
    xx
    Ask Erena
    http://askerena.blogspot.com/

    ОдговориИзбриши