петак, 13. март 2015.

Fairy tales

     Vile i vilinski svet su nešto što svi upoznajemo kroz prve priče koje čujemo. U našoj mašti, one su oličenje dobrote, uglavnom, iako postoje i one druge koje umeju da kazne i začaraju, naročito ako se upadne u njihovo kolo.

      U narodnim verovanjima, one čuvaju vodu, pa se kaže da noću ne treba zahvatati vodu sa bunara, a ako se baš mora, prvu kofu prosuti da bi se odobrovoljile vile, drugu, takođe, treba prosuti, da bi osoba koju voliš "pošla s tobom do oltara", a tek treću kofu treba uzeti za piće. Takođe, vodu uvek treba pozdraviti, opet, da bi se vile odobrovoljile, rečima: "Dobro veče, dobra vodo".

     Mitologija starih Slovena pominje vile kao ženska, natprirodna bića, koja su, uglavnom, naklonjena ljudima. Južni Sloveni, kojima i mi pripadamo, veruju da se vile rađaju iz kiše, cveća, duge, da su vešte u vidanju rana lekovitim biljem i da se zaljubljuju u junake. Njima može ovladati samo onaj ko uspe da im uzme odeću ili krila, a to je jedino moguće noću, baš oko vode, kad one nage igraju u kolu. Koliko god imale dobrih osobina, imale su i onih loših, naročito ako ih neko naljuti. Tad bi ga usmrtile svojim strelama  ili  kaznile na drugi način. One su nežne, blage, a sa druge strane, dobri ratnici, vešte u baratanju strelama, pa kad se one bore, zemlja se trese. Kao i svako žensko biće, uostalom...

     Međutim, vile sa kojima se najčešće srećemo, jesu Diznijeve, od kojih mi je Zvončica najdraža, ali definitivno, na tom polju, postoji mnogo stvari koje bi se mogle približiti ljudima, jer mnoga verovanja i običaji koje danas praktikujemo, potiču iz paganskog doba, a bajke, priče, mitologija i sve ostalo je odraz kolektivne svesti jednog naroda. Meni lično, Kelti i Sloveni imaju veoma lepu i neobičnu mitologiju.

     I dok napolju pada sneg iako mu nije vreme, ja gledam fotografije koje smo ja i moja vila napravile prošlog leta. Slikale smo sopstvene senke,što je bilo prilično zanimljivo, a neke od njih podsećaju na vile, naročito ove poslednje, zar ne?














     I za kraj, još jedna FAIRY priča, reciklirana.



   
     Reči su moćne i u ljudskom i vilinskom i bilo kom drugom svetu. Mašta takođe... Upućeni smo jedni na druge. Da li su vile Suđaje tako odredile-ne znam, ali svejedno, treba da imamo na umu da zla rana zaraste, ali zla reč nikad, pa da svoje moći upotrebljavamo da jedni drugima kažemo nešto lepo, pomognemo, podržimo se međusobno i da se volimo i poštujemo. Želim vam lep dan ispunjen najlepšim pričama.

12 коментара:

  1. Divan post. Slike sa sa senkama su prelepe, vilinske. Setih se da i ja imam jednu i meni se dopada jer izgledam kao Lara Kroft, tako sam stala, a imala sam neke sportske pantalone sa dzepovima sa strane. Super slika. A ti uvek siris pozitivnu energiju

    ОдговориИзбриши
  2. interesting article dear friend :) thanks for sharing!

    ОдговориИзбриши
  3. Baš posljednje fotografije u travi podsječaju na vile i ja ih obožavam, bilo nacrtane, bilo u crtićima, jako lijepo ih je vidjeti.
    I odlična ti je reciklaža! lp

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala, i ja volim vile, njihov svet mi je uvek bio zanimljiv, a volim i fotografiju.

      Избриши
  4. Prelepo draga!
    Sve što je od tebe je uvek tako!

    ОдговориИзбриши
  5. Lijep ti ovaj post, fotografije su baš vilinske! Al šta napravi od plastične ambalaže, e svaka ti čast!

    ОдговориИзбриши
  6. Ja sam se uvijek znala našaliti da su vile iz naše slavenske mitologije slične nama slavenkama, općenito spremne pomoći, ali ako naš naljutiš jao tebi:) Općenito mi se čini da bogovi iz tih starih religija više nalikuju ljudima, pa su tako oni grčki jako temperamenti, kao i sami Grci, a i naši su takvi nekakvi.

    Čitala sam dosta o raznim mitologijama i jako su mi zanimljiva...često zaboravljamo koliko tih nekih običaja pa čak i kršćanskih svetkovina zapravo potječe iz toga poganskog vremena.

    Meni je najdraža vila Kosjenka...i mislim da je njeno ime izvedenica it kao sjena...tako da su ove fotografije tvoje vile jako prikladne:)

    Sviđa mi se kako si ukrasila tu bocu od deterđenta...i ja sam istu stvar napravila sa nekoliko tih i mogu ti reći da još koristim te vaze. Nekad su mi i ljepše od onih uobičajenih.

    http://modaodaradosti.blogspot.com/

    ОдговориИзбриши
  7. Hvala na komentaru, Ivana.

    Da, mnogo običaja i svetkovina potiče baš iz paganskog doba, a ljudi su onome u šta veruju davali osobine onih koje poznaju, pa otuda bogovi liče na nas, a likovi iz bajki su, takođe, naš odraz, kao što i njihov život liči na naš.

    Vila Kosjenka je zaista zanimljiva. Meni je njena neodgovornost po kojoj je poznata i zaboravnost, veoma simpatična.

    ОдговориИзбриши