петак, 4. јануар 2013.

Novogodišnji pokloni

Srećna vam Nova godina, još jednom!

Treći dan Nove 2013. Lep, sunčan, bez snega. Da mi je neko rekao da u decembru trava može da izgleda kao u sred aprila, ne bih mu verovala, ali sam se danas, šetajući, u to uverila. 

Išla sam do kuće koja se nalazi u blizini naše, tj. ove u kojoj sad živimo. Nalazi se u podnožju planine, okružena šumom, potocima, livadama, bunarima. Tu sam živela do polaska u školu. Volim to mesto, koje god da je godišnje doba u pitanju, jer pored toga što prelepo izgleda, ima još jednu osobinu, a to je da lepo MIRIŠE. Ne znam kako bih vam to objasnila, ali to su veoma posebni mirisi.

Okolo je veliki voćnjak. Uglavnom šljive. Tipično za Srbiju. Ima dunja, dudova, jabuka, višanja, stablo divlje jabuke, kruška i nekoliko stabala mušmule.
Ne znam šta one sadrže od hranljivih materija, time neka se bave nutricionisti, a ja ću se baviti onim što je za mene značajno, a to su, opet, MIRISI. Mušmule, inače, stižu u kasnu jesen. Što bi stari rekli, oko slave. Tada smo ih skupljali a jeli u zimu. 

Kad ih skupimo, deda ih stavi u seno, jer im je tamo toplo i tu će sazreti. Nikad neću zaboraviti te momente, kao ni mnoge druge, poput onih kad mi donese pticu. "Poigraj se" kaže, "pa da je pustimo". Ili momente kad su mi donosili šumske jagode nanizane na travku, pečurke, ono buđenje u zoru u toploj sobi, pogaču iz crepulje, pečenje rakije, dinju koja je sazrevala u buretu pšenice, krušku karamanku...

Sve su to mirisi detinjstva. Skromnog ali srećnog detinjstva koga se rado sećam. 


 Setila sam ga se i danas dok sam skupljala ove mušmule i brala šipurke za čaj. Osetila sam, po ko zna koji put, koliko sam ja bogata i srećna osoba, koliko je blagodeti oko mene, kako nam priroda pruža ono najbolje, kako je sve, nekako, jednostavno i lepo. Kako je lepo kad čovek ima čega da se seća, kad ima kome to da prenese, da kaže...

Šetnja je dugo trajala, a kad sam došla kući, IZNENAĐENJE!

Moj omiljeni časopis KUĆNE MAJSTORIJE, a u njemu, moj rad među nagrađenima! Knjiga sa inspirativnim idejama i projektima , treba da mi stigne, a do tada, uživam listajući časopis i gledajući ostale radove.

Divan početak Nove godine, zar ne?
Rad pod brojem 11, držač za kišobrane iz posta
ŠTA BI MERI POPINS REKLA?
Uživajte u poklonima, odakle god da dolaze, u onome što vas čini takvima kakvi ste, u sitnicama koje volite, u lepim sećanjima, uživajte u životu...

22 коментара:

  1. ♫ .♥.•* ☀¨`*•♫.•´*.¸☀.•´♥ Beautiful Days
    ┊ ┊┊ ┊☀┊ ┊ ┊┊ ☀ه
    ه┊ ☀ ┊ ┊ ི♥ྀ Happy New Year
    ☀ ┊┊ ☀ه
    ه┊ ☀God Bless You
    ི♥ྀ

    ░ٌٌٌF░ٌٌٌE░ٌٌٌL░ٌٌٌI░ٌٌٌZ ░ٌٌٌ░ٌٌٌA░ٌٌٌÑ░ٌٌٌO░ٌٌٌ░ٌٌٌ N░ٌٌٌU░ٌٌٌE░ٌٌٌV░ٌٌٌO 2013!░˚ ✰* ★te lo deseo de todo corazón...
    Big hugs.

    ОдговориИзбриши
  2. Srecu cine male stvari. Divna prica o lijepim sjecanjima iz djetinjstva.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Priča uobičajena, normalna, samo primećujem da je mnogi zaboravljaju. Izgube se, negde, u nečemu i više ne znaju ni ko su ni odakle su.

      Избриши
  3. Lepa sećanja draga... Podsetila si i mene na duga leta na selu kod bake provedena u igri sa sestrama i bratom... Divno je kada čovek ima sećanja puna slika, mirisa, osmeha...
    Čestitam na nagradi, svaka čast!!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala, taj časopis redovno kupujem i mislim da je zanimljiv.

      Sećanja jesu lepa i ne treba da ih se odričemo. Ona nas čine onakvim kakvi smo. Nema ništa loše u tome biti sa sela, ali primećujem, kao što rekoh Goci, da su mnogi zaboravili svoje poreklo ili, što je još gore, kriju ga. Zašto?

      Избриши
  4. Čestitke za nagradu!
    Priroda je očaravajuća, u svakom svom obliku: voda, drveće, trava, mirisi, zvuci...samo što, često, zaboravimo uživati u toj divoti.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala na čestitkama.

      Da, tačno je. Zaboravimo, nemamo vremena, a priroda nam pruža istinski mir i relaksaciju.
      Priroda je naša majka i treba da je poštujemo, jer nam i usred zime, daje svoje plodove.

      Избриши
  5. Vjerujem da si uživala u prirodi,mirisima,stvarno je to blagodat,vjeruj mi mušmule obožavam neki dan sam dobila od komšija punu zdjelu,joj tako su me vratile u djetinjstvo.
    Sve čestitke na nagradi,baš mi je drago da je časopis prepoznao tvoje radove koji su uvijek iznimni:)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala na čestitkama, a što se časopisa tiče, mislim da izlazi i u Hrvatskoj.

      I ja volim mušmule i uvek me vrate, svojim mirisom, u detinjstvo.

      Избриши
  6. Da,jednostavnost i bogatstvo prirode,treba samo izaci iz kuce:)Cestitam na objavljenom radu,bas lepo:)))

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala na čestitkama, a što se boatstva tiče, samo treba pružiti ruku i sve je tu. I naravno, treba to poštovati.

      Избриши
  7. Čestitam od srca:))Pozitivne misli donose pozitivne situacije..Samo meni nešto ne ide s pozitivnim mislima u posljednje vrijeme,izgleda kriza srednjih godina:(
    Da, mušmule..Meni se kao djetetu nisu svidjele, možda sada i bi, tko zna...Odavno ih nisam jela iako ih ima kod roditelja u voćnjaku:)Čestitam još jednom i uživaj u mirisima djetinjstva!!!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala. Teško je upravljati mislima, to je jače od nas, ali nekako se nauči. Ne znam kako, ali eto... Lakše je sa njima. Ja pustim muziku i igram i prođe me loša volja. Ljudski je biti i tužan i nervozan i sve ostalo, ali sve prolazi.

      Nadam se da će mi moje misli doneti i zaposlenje. A ako ne bude toga, idemo dalje...

      Избриши
  8. O, pa divan pocetak godine drugarice! Cestitam! Bas lep osecaj. Srecna ti Nova godina JOS JEDNOM!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hval i tebi srećna Nova godina!

      Osećaj jeste lep, zapravo lepo je kad nešto lepo počne.

      Избриши
  9. Have a wonderful year ahead my dear friend..
    Lots of Love!!

    ОдговориИзбриши
  10. Čestitam!! Svaka čast na sudjelovanju u tom časopisu :)) I nikad nisam čula za te plodove koje spominješ, baš me zanima kakvog su okusa :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Mislim da postoji i hratsko izdanje istog časopisa. Proveri. Sigurno ima neki sličan de ljudi mogu poslati svoje radove, a što se mušmula tiče,ne znam sa čime bih ih uporedila. Ne liče ni na jedan plod. Jedino ti mou reći da smo ranije kuvali džem od njih, a on ima ukus mešane marmelade. One od krušaka,jabuka...

      Da nisu ovako mekane, poslala bih ti.

      Избриши
  11. Ne znam kako sam previdela ovaj post, ali nikada nije kasno da čestitam i za divan post i za nagradu.
    Bravo, draga moja prijateljice :)

    ОдговориИзбриши